Rukoilevat nuoret

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Messu (ehtoollisjumalanpalvelus) ja sanajumalanpalvelus

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan ydin. Jumalanpalvelukseen kutsutaan kaikkia seurakuntalaisia vauvasta vaariin, erilaisista elämäntilanteista tulevia ihmisiä yhteen hiljentymään ja pysähtymään, rukoilemaan, laulamaan ja kuulemaan Jumalan sanaa ja musiikkia. Olet lämpimästi tervetullut mukaan juuri sellaisena kuin olet!

Sinulla on myös mahdollista niin halutessasi osallistua raamatuntekstien lukemiseen, avustamiseen esirukouksessa, kolehdin keräämiseen tai ehtoollisessa avustamiseen. Ehtoolisen avustamiseen osallistuminen edellyttää pientä perehdyttämistä ja sen johdosta ota yhteyttä kirkkoherraan. Muiden palvelutehtävien osalta riittää, että kerrot halukkuutesi ennen jumalanpalvelusta papille.

Perhejumalanpalvelus - koko perheen juhla

Nelisen kertaa vuodessa järjestettävä perhejumalanpalvelus on suunnattu perheille, niin lapsille kuin vanhemmille ja isovanhemmille. Näihin jumalanpalveluksiin osallistuvat päiväkerholaiset lastenohjaajien kanssa laulaen tai jollain muulla pienellä esityksellä. Perhekirkossa ei hätkähdetä elämän äänistä: Naurusta, itkusta, hihkumisesta eikä edes uteliaiden pikkujalkojen töminästä.

Risti ja kesäiset pilvet