Lepolan hautausmaa

Leväniementie 19, 41520 Hankasalmi

Lepolassa on arkkuhauta-alue, missä voi myös laskea tuhkauurnan sukuhautaan. Uurnille on myös oma alueensa. Tuhkan sirottelualueella on yhteinen muistokivi, johon omaiset voivat halutessaan ostaa vainajan tiedot sisältävän laatan seurakunnan taloustoimiston kautta. Hautausmaalla on tunnustukseton alue, missä oleviin hautamuistomerkkeihin ei saa laitaa mitään uskonnollisia symboleja.

Lepolassa on muualle haudattujen muistokivi mihin voi tuoda kynttilän ja muistella läheistään.

Hankasalmen seurakunnan hautapaikkojen luettelointi on aloitettu 25.7.1924, jolloin Lepolan hautausmaa otettiin käytööön. Vanhemmista hautausmaista ei ole olemassa hautapaikkatietoja. Etsiessäsi tiettyä hautapaikkaa voit ottaa yhteyttä puh. 040 844 2234 tai hankasalmen.seurakunta@evl.fi.

Lepolan hautausmaa vihittiin käyttöön 25.7.1924 ja sitä on laajennettu vuonna 1956, 1974 ja 2004. Lepola on nykyisin Hankasalmen seurakunnan ainoa käytössä oleva hautausmaa.

Lepolassa on yleisö-inva-wc. Samassa yhteydessä on arkun kantajille odotushuone ruumishuoneen vieressä. Huonetta voi käyttää myös esim. vaatteiden vaihtoon tullessasi siunaustilaisuuteen pitkästä matkasta.

Parkkialueita ja sisäänkäyntejä on kaksi. Lepolan hautausmaan eteläpuolella (kasvihuoneiden vieressä) mäntyjen keskellä on hiekkapintainen alue, jossa puiden juuret ovat pinnassa. Liikuntarajoitteisille parkkialue on jonkin verran haastava. Tällä alueella on pääsisäänkäynti. Toinen, pienempi parkkialue on hautausmaan pohjoispuolella Niemeläntien varressa.

Hautausmaakartta tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Esteetön kulku Esteetön kulku
wc wc