Siunauskappeli

Leväniementie 19, 41520 Hankasalmi

Siunauskappeliin mahtuu 60 henkilöä ja tarvittaessa käytävälle voidaan laittaa 5 lisätuolia. Vainaja voidaan siunata myös haudalla tai kirkossa, jolloin saattoväen koko saa olla suurempi.

Ulko-ovelle laitetaan tarvittaessa pyörätuoliluiskat.

Lepolan hautausmaalla sijaitseva siunauskappeli on rakennettu vuonna 1937. Piirustukset laati arkkitehti Elis Hyvärinen.

Siunauskappelia käytetään vainajan siunaamiseen ja myös pienimuotoisiin konsertteihin ja hartauksiin.

Kappeli sijaitsee n. 1 km:n etäisyydellä kirkonkylän keskustasta pohjoiseen päin Konneveden suuntaan. Parkkialueita on kaksi: Lepolan hautausmaan eteläpuolella mäntyjen keskellä hiekkapintainen alue, jossa puiden juuret ovat pinnassa. Liikuntarajoitteisille parkkialue on jonkin verran haastava. Toinen parkkialue on  pohjoispuolella Niemeläntien varressa.