Lähetystyö

Lähetystyön toiminta-ajatuksena on viedä evankeliumia kaikkialle, missä Kristusta ei vielä tunneta. Auttaa ja tukea nuorten kasvavien seurakuntien ja kirkkojen toimintaa, raamattujen ja kristillisen kirjallisuuden käännös-, paino- ja levitystyötä.

Hankasalmen seurakunnan lähetystyö järjestää monenlaista toimintaa: Ympäri vuoden toimiva kirpputori ja lähimmäisen kammari ovat hyvin suosittuja, voit tehdä hyviä ostoksia tai piipahtaa kahvilla porisemassa muiden kanssa. Kesäaikana järjestetään kirkossa jumalanpalveluksen jälkeen kirkkokahvit ja talviaikana kirkonkylän seurakuntatalossa. Osallistumalla oman seurakunnan lähetystoimintaan yksityinen ihminen voi konkreettisesti auttaa kaukaista lähimmäistään.

Hankasalmen seurakunnalla on nimikkolähettejä, joiden puolesta rukoilemme, joihin pidämme yhteyttä ja joiden työtä tuemme taloudellisesti. Lisäksi seurakunnalla on sopimuksia eri kohteissa tehtävän työn tukemiseen. Lähetystyö tapahtuu kirkon virallisten lähetysjärjestöjen kautta.

Seurakuntamme nimikkolähettejä

* Mimosa Hedberg, Nepal, Suomen Lähetysseura

* Katri Niiranen-Kilasi, Tansania, Suomen Lähetysseura

* Heidi, Lähi-Idässä, Kansanlähetyksen kautta

Lisäksi seurakuntamme tukee

* maahanmuuttajia tavoittavaa työtä Hongkongissa, Suomen Lähetysseuran hanke

* Koshish -vaikuttamistyötä vammaisten oikeuksien toteuttamiseen Nepalissa, Suomen Lähetysseuran hanke

* arabian kielistä tv-työtä, Medialähetys Sanansaattajat

* Raamatun käännös- ja levitystyötä, Suomen Pipliaseura

* Huaihun kummikoulua Kiinassa

* Ystävyysseurakuntaamme Häädemeeste Virossa

Rautalammin rovastikunnan kohteet

* Ystävyysseurakunta Skuoritsa Inkerinmaalla

Heidi Antikainen

Diakonissa

Soittoaika ti ja ke 9-10. Viikkovapaat pääsääntöisesti la ja su.