Leirikeskus Hännilä

Hankasalmentie 723, 41520 Hankasalmi

Hännilän päärakennuksessa on iso sali, jossa mahtuu ruokailemaan 70 henkilöä. Nyt koronaepidemian aikana turvavälit huomioiden voidaan saliin ottaa 30 henkilöä. Lisäksi päärakennuksessa on nykyaikainen laitoskeittiö ja kaksi pientä huonetta, toisessa on nukkumapaikka yhdelle hengelle ja toisessa kahdelle.

Majoitustilat ovat omana rakennuksenaan päärakennuksen vieressä. Majoitustiloissa on neljä 6 hengen huonetta ja kaksi 8 hengen huonetta, yhteensä siis 40 vuodepaikkaa. Sängyt ovat kerrossänkyjä ja wc:t ja suihkut eivät ole huoneissa.

Järven rannassa on sekä puulämmitteinen että sähkösauna ja takkatupa. Järvi on matalarantainen ja hiekkapohjainen.

Rannasta löytyy myös kota n. 40 hengelle. Piha-alueella on lentopallokenttä ja pingispöytä.

Pihassa olevan aitan ylisillä on "kesäkirkko", joka on esim. rippikoulujen ahkerassa käytössä.

Varaukset joko kirkkoherranvirastosta puh. 020 780 9860 tai sähköposti hankasalmen.seurakunta@evl.fi tai seurakunnan taloustoimistosta puh. 020 780 9862 tai tiina.pitkanen@evl.fi

Kuuhankaveden rannalla sijaitseva hirsirakenteinen leirikeskus Hännilä on ympärivuotisessa käytössä. Leirikeskus valmistui vuonna 1984 ja ja remontoitiin vuonna 2008. Hännilää voi varata rippi- ja muita leirejä varten, kokouksiin, erilaisiin tapahtumiin ja muistotilaisuuksiin. Huom! Leirikeskus ei ole tällä hetkellä varattavissa.

Leirikeskus Hännilä sijaitsee noin 2 km:n päässä kirkonkylän keskustasta 9-tien suuntaan. Päätieltä on n. 200 metriä Hännilään. Pihamaa on tasainen ja helppokulkuinen.

wc wc